söndag 9 maj 2010

Fästingtid

Om det här kallas vår, vill jag ha vinter så man vet hur man skall klä sig.

I går kl 23 när jag släppte in Ludde, vår katt såg jag inte att han tog med sig en liten råtta in. Men efter en stund blev det fullt liv i köket.Vi skrattade för vi trodde de var Lotta, den andra katten som ville leka. Men efter en stund gick vi ut dit för att titta. Ludde låg lugnt och tittade på Lotta som lekte med den nu döda musen. Tog Ludde in musen för att Lotta skulle lära sig?????? Vad skall man tro. Nu har jag på två dagar plockat 4 fästingar på Ludde, de är de äckligaste djur jag vet, så i år blir det nog många att ta bort. Har varit på marknad, gubben köpte träskor men jag köpte inget. Fick ingen lust i det kalla och blåsiga vädret, tyckte synd om de som stod där och skulle sälja. Den 15 skall jag och gubben stå på loppis hoppas vädret blir bättre, annars blir det långkalsingar och vinterkappa.
Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar