måndag 31 maj 2010

Fint väder

Vilken härlig dag. Jag har klippt gräsmattan och rensat ogräs,förstår inte varför hela gräsmattan måste invaderas av maskrosor, tycker inte att grannarna har lika mycket. Fick ingen hjälp av gubben med trädgården i dag, han låg till sängs med 38graders feber, och gamla gubbar (och tanter) med feber är inte bra. Det var ju Mors dag i går. två av mina "telningar" var här, den tredje var här förra helgen, men hon ringde och grattade gamla mamma. Har fått tre fina svarta stora krukor som jag redan satt blommor i, och en vacker krukväxt som får stå på bordet, en lott fick jag som det blev 25:-kr på. Vi åt smörgåstårta och till kaffet prinsesstårta, så nu måste jag gå lite längre en vanligt, Har gått ner 3kg och dem vill jag inte ha tillbaka. Men det känns gott att ens barn grattar en, alla mammor har det nog inte så.Jag känner mig priviligerad. God natt med er nu släcker jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar